Velkommen til vores hjemmeside.

Vi stræber efter at være aktive arrangement- og stævnearrangører, hvor vi vil favne alle niveauer. Vi ser frem til at afholde gode arrangementer på de  fantastiske rammer, som Vallensbæk Rideakademi tilbyder.

Stedet har skønne faciliteter, og råder over én af Danmarks fedeste stævnepladser. I udendørssæsonen rides der på en 10.000 m2 Walber ebbe-flod fiberbundsbane. I indendørssæsonen har vi 2 store ridehuse på 20m x 60m, som der ligeledes har fiberbund. Yderligere har stedet er stort område til trailerparkering let tilgængeligt, hvor der er direkte adgang til stævnebanerne.

Vi er en engageret gruppe der er passionerede om det klubarbejde vi laver. Derfor har vi stor interesse i at fremme sporten i de forskellige discipliner. Vi har indtil videre ambitioner om at holde helt fra de interne- og klubstævner til distrikts- og landsstævner.

Her vil vi gerne tilgodese en bred gruppe stævneryttere, og derfor afholde stævner i de forskellige discipliner, som ridesporten byder på. Vi har et tæt arbejde med Vallensbæk Rideakademi og den tilhørende rideskole. Klubben er åben for alle slags ryttere med forskellige ambitioner.

Vallensbæk Rideklub skal være et sted hvor man både udvikler sig ridemæssigt, samt styrker og samler det sociale engagement blandt medlemmerne.

Vi bestræber os på, at folk ser interesse i at fremme klubben, og derfor har lysten som frivillig til at tage medansvar for udviklingen og driften af foreningen.

Sportslige hilsner

Vallensbæk Rideklub