Klubmesterskab

Vallensbæk Rideklub afholder hvert år klubmesterskab i dressur, spring og TREC for ryttere som er medlem af VLR, både privat og rideskole ryttere.

VALLENSBÆK RIDEKLUB

BESTEMMELSER FOR KLUBMESTERSKAB SPRING

HESTE - PONYER - RIDESKOLERYTTERE

REGLER FOR DELTAGELSE I KLUBMESTERSKABET:

• Aktivt medlemskab den seneste måned før mesterskabet afholdes.
  • Ponyryttere må deltage i både klubmesterskabet for ponyer og klubmesterskabet for heste, såfremt de kan starte både på en hest og pony.
  • For at deltage i rideskoleklubmesterskabet skal rytteren være tilmeldt et hold på Vallensbæk Rideakademi.
  • En ekvipage må dog kun deltage i et klubmesterskab i hver disciplin per år. Medlemmer med rideskolemedlemskab, uanset alder, må kun deltage i mesterskabet på rideskoleheste/ponyer. Ønsker en rideskolerytter at deltage i ”det almindelige klubmesterskab” skal rytteren være medlem af VLR som ungdoms- eller seniormedlem.
  • Ønsker en rideskolerytter at deltage både i "det almindelige klubmesterskab" og i rideskoleklubmesterskabet, skal det være på 2 forskellige heste/ponyer.

KLUBMESTERSKABSKLASSER:

Klubmesterskabet afvikles i valgfrie klasser

• Hest: Min. LE – Max.. LA
  • Pony: Min. LE – Max. LA
  • Rideskole, hest - pony: Min. LF – max. LB.

OUT:

• DRF s OUT-regler er gældende
  • Rideskolerytterne udelukkes hvis de har vundet klassen 3 gange eller vært placeret 1 gang i højere klasser ved E-D stævner
  • Hvis der i propositionerne er begrænsninger på antal starter, har ryttere, der ønsker at deltage i klubmesterskabet, fortrinsret.
  • Derudover må en ekvipage ikke starte lavere end 2 klasser under den højeste klasse ekvipagen har deltaget i. Rytteren må ikke starte lavere end 2 klasser under den højest klasse rytteren har deltaget i. Hesten/ponyen må ikke starte lavere end 3 klasser under den højeste klasse hesten/ponyen har deltaget i.
  • En ekvipage, der har kvalificeret sig til et individuelt DM må IKKE starte klubmesterskab i den pågældende disciplin i indeværende år samt de 2 efterfølgende år.

INDSKUD:

• Klubmesterskab heste/ponyer: Kr. 200,- efteranmeldelse kr. 300,-
  • Klubmesterskab rideskole heste/ponyer: Kr. 150,- efteranmeldelse kr. 250,-

TILMELDING OG AFVIKLING:

• Tilmelding via DRF-GO
  • Startrækkefølgen tildeles elektronisk - der kan forekomme elektronisk lodtrækning dagen før.
  • Der skal være mindst 2 tilmeldte ekvipager for at mesterskabet afvikles
  • Mesterskabsklassen dømmes af en autoriseret dommer
  • Sidste tilmelding tirsdag inden stævnet.

Klubmesterskab, springning, heste:

• En hest må kun startes én gang i mesterskabet. Er der opvarmningsklasser, må man naturligvis også starte disse – dog max. 2 klasser pr. dag i alt jf. DRF’s reglement.
  • Mesterskabet afvikles i metode B7. Klassen afvikles således, at ekvipager i LE starter først, derefter LD osv.

Klubmesterskab, springning, ponyer:

• En pony må kun startes én gang i mesterskabet. Er der opvarmningsklasser, må man naturligvis også starte disse – dog max. 2 klasser pr. dag i alt jf. DRF’s reglement.
  • Mesterskabet afvikles i metode B7. Klassen afvikles således, at ekvipager i LD starter først, derefter LC osv.

KLUBMESTERSKABET FOR RIDESKOLEHESTE/PONYER:

• Leje/lån af rideskoleheste/ponyer aftales med kontoret/rideskoleunderviseren.
  • En rytter må kun starte en gang i mesterskabet.
  • Ønsker en rideskolerytter at deltage i både i det almindelige klubmesterskab og i rideskolemesterskabet, skal det være med 2 forskellige heste/ponyer, samt rytteren skal være ungdoms – eller seniormedlem.
  • Mesterskabet afvikles i metode B3. Klassen afvikles således, at ekvipager i LF starter først, herefter LE osv.

ROSETTER OG PRÆMIER:

RIDESKOLEKLUBMESTERKABET:

• Alle placerede ekvipager modtager en KLUBMESTERSKABSROSET
  • Den vindende ekvipage modtager en VLR-plaquette, æresbånd, et æresdækken med broderi (VLR - Klubmester spring - årstal) samt en pokal ved den efterfølgende generalforsamling.
  • De 3 først placerede modtager Gavekort, 1. plads - 150kr, 2.plads - 100kr, 3.plads - 50kr

HESTE OG PONYER:

• Alle placerede ekvipager modtager en KLUBMESTERSKABSROSET