Nyhedsmail nr. 2, juli 2022, sæson 2 (nyhedsmail nr. 2 i år)

 

Vallensbæk d. 10.  juli 2022

 

VLR vil med jævne mellemrum udsende nyhedsmails til de VLR-medlemmer, der via hjemmesiden har oprettet sig som medlemmer og samtidig har oplyst en gyldig mailadresse. Derudover vil alle disse nyhedsmails kunne findes på hjemmesiden.

Udover klubbens nyhedsmails henvises i øvrigt til bestyrelsesreferater mm på hjemmesiden.


Generel information:

Vallensbæk Rideklub (VLR) er godkendt som folkeoplysende forening i Vallensbæk Kommune med tilhørssted på Vallensbæk Rideakademi (VRA)

Vallensbæk Rideklub er medlem af:

Dansk Ride Forbund (DRF) og hører under DRF’s Distrikt 1 

Parasport Danmark (PD), så pararyttere kan deltage i paraklasser for VLR.

Klubben er med i samarbejdet omkring:

Københavnsmesterskaberne

Vestegnsmesterskaberne

Sociale medier:

Hjemmeside: www.vallensbaekrideklub.dk

Facebook: Vallensbæk Rideklub – VLR

Instagram: Vallensbaekrideklub

 

Hjemmeside og indmeldelse

Indmeldelse i VLR foregår via hjemmesiden.

 

Vallensbæk Rideklub (VLR) er i år begyndt at bruge Klubmodul.

Klubmodul er en totalløsning med hjemmeside, medlemsregistrering – herunder automatisk kontingentopkrævning mm.

Dette giver VLR mulighed for at udsende nyhedsmails til klubbens medlemmer, da alle medlemmer anfører en mailadresse ved oprettelse af en medlemsprofil på klubbens hjemmeside.

 

Medlemmer af VLR har mulighed for via hjemmesiden at tilmelde sig som hjælpere til stævner. Dette gøres under det enkelte medlems profil. 

 

VLR har pt. 165 medlemmer.

 

På hjemmesiden er der en oversigt over VLR’s historie.


1-års fødselsdag

Klubben er nu fyldt 1 år. Dette markeres med kage og lidt at drikke ved et arrangement under springstævnet i august. Arrangementet finder sted sidst på dagen lørdag d. 20. august. Yderligere opslag følger, når vi nærmer os stævnet.

 

Tilskud til start ved mesterskaber

VLR giver tilskud til VLR-ryttere, der deltager i DM og andre mesterskaber.

Ved DM gives et tilskud på op til kr. 1.000 pr. rytter / pr. hold, der starter for VLR.

Ved distrikts- og vestegnsmesterskaber dækker VLR indskuddet.

I år giver klubben ydermere op til kr. 2.000 kr i tilskud pr. rytter til deltagelse i VM i TREC.

Oversigt over tilskud samt regler for ansøgning om tilskud kan ses på klubbens hjemmeside.

 

Ranglister

Der er udarbejdet nye ranglisteregler. Nu kan alle resultater indberettes til ranglisterne – også for gennemført ridt, selvom ekvipagen ikke er placeret. I år vil resultater opnået i perioden 1/1-1/8 kunne indsendes senest d. 15. august.

 

Indkøb af materiel

Overskuddet fra VLR’s mange stævner er i stort omfang brugt til indkøb af nyt materiel. Der er udover den lyse bjælkehytte bl.a. indkøbt 2 høje opstigningsskamler (hvoraf den ene er doneret til VRA og står fast i Hal 2), dressurbogstaver, nye pc’er (så vi kan køre paperless bedømmelse ved dressurstævner), dressurhegn, slalomkegler, udstyr til voltige samt springmateriel. Der indkøbes mere springmateriel forud for de 2 springstævner i juli og august. Derudover indkøbes nyt dressurhegn forud for de store dressurstævner til september.

 

Stævner

Der har i år allerede været afholdt et stort antal D- og C-stævner i dressur og springning.

Voltigeudvalget har afholdt et Træhest-stævne, og i april afholdt de et stort volti-stævne, der samtidig fungerede som udtagelsesstævne forud for sommerens store mesterskaber, herunder VM i Herning.

Derudover har der været afholdt klubbens første TREC-stævne. Her blev der afholdt klubmesterskaber for både privat- og rideskoleryttere.

I juli og august afholdes 2 springstævner.

Til september afholdes først B-stævne i dressur. To uger senere er der C-stævne i dressur for ponyer samt et nordisk stævne i paradressur. Ugen efter afholdes et stor TREC-stævne med DM for både seniorer, U25 og hold.

Første weekend i oktober afholdes DM i voltigering.

 

Rideskoleklasser

Rideskoleklasserne er en stor succes. Fremover vil dressurklasserne blive opdelt i flere klasser afhængig af rytternes niveau og alder.

 

Hjælpere

I må meget gerne melde jer som hjælpere til alle klubbens arrangementer. Husk uden hjælpere ingen arrangementer. Der er mange hjælperposter ved et stævne – det bevirker, at når en rytter rider en dressurklasse, kræver det ca. 1 hjælpertime i alt fordelt på forskellige poster. Ved start i springstævner er det ca. 1/2 time pr. start.

I løbet af juli vil der blive afholdt arbejdsdage, så vi kan få malet både springmateriel og dressurhegn. Her vil det være dejligt, hvis der er nogle, der vil hjælpe med at få malet.

 

 

I ønskes alle en rigtig god sommer!

Vi takker vore sponsorer

Vallensbæk Rideklub

Vejlegårdsvej 123-125, 2625 Vallensbæk